Zabudnite na diéty,

dôležité je stravovanie, pri ktorom nevážime potravu, neredukujeme množstvá a jeme až do pocitu nasýtenia. Zmena životného štýlu je trvalá zmena stravovacích návykov, ktorá vám prinesie trvalé zmeny v tom, ako vyzeráte a ako sa cítite. Návrat do pôvodných stravovacích návykov vám skôr či neskôr prinesie ten istý problém, ktorý ste zmenou stravovania chceli vyriešiť. Výsledky v poklese objemov a hmotnosti sú individuálne. U niekoho sa prejavia ihneď, u iných je potrebná dlhšia doba. Zmena záleží od deficitu živín a látok metabolizujúcich tuk a hospodáriacich s vodou v organizme, ktoré v tele chýbajú, kvôli zlým stravovacím návykom a diétam. Najdôležitejšie je vydržať a nezabúdať na pitný režim, ktorý je rovnako dôležitý ako strava.

To, že schudnete je len „čerešničkou na torte“, pretože keď prestanete zaťažovať telo potravou, ktorú nevie dobre stráviť, automaticky nastane samoliečenie a postupne sa uzdravíte.

V správne nastavenom individuálnom výživovom pláne sú logicky pospájané veci, ktoré vo svete už dlho fungujú ako napríklad delená strava, krvné skupiny (do určitej miery), dodržaná sezónnosť potravín, jednoduché kombinácie jedál z prvotných zdrojov s ohľadom na biorytmus ľudského tela.

 

ZÁKLADNÉ PRINCÍPY

… z čoho sa môže skladať Váš výživový plán


Najdôležitejšie je maximálne rešpektovanie individuality jednotlivca, tzn. v akom stave je v súčasnosti telo a psyché.

Detoxikácia nášho tela

Pri správne volenej a upravenej strave sa spustí vo vašom tele prirodzená a nenásilná detoxikácia. 

Vyrovnanie PH vnútorného prostredia

Veľká príčina civilizačných chorôb, nadváhy až obezity spočíva v tom, že sme prekyslení. Naše telo zadržiava vodu práve kvôli prekysleniu. Na vyrovnanie tohto prekyslenia si odčerpáva živiny z vlastných zásob a preto ich má nedostatok a následne sa vytvára tuková bunka. Ak chceme vyrovnať prekyslenie, je nesmierne dôležitý kvalitný pitný režim (3 až 4 litre vody denne). Voda je totiž médium, ktoré nám pomôže z tela vyplaviť toxíny, lepok z medzibunkového priestoru a v podstate aj tuk. Správne volenou a upravenou stravou si do tela doplníte všetky živiny (vitamíny, minerály, enzýmy, atď.). Takáto kombinácia vyvolá zásadotvornú reakciu, ktorá vyrovná prekyslenie.

Stravovanie s ohľadom na krvné skupiny

Pre každú krvnú skupinu (0, A, B, AB) existujú potraviny, ktoré sú liečivé, neutrálne alebo škodiace. Keď vylúčime potraviny, ktoré škodia našej krvi, výrazne si zlepšíme svoje zdravie. Krv je jednou z najdôležitejších súčastí nášho tela. Vniká do každej jednotlivej bunky, zásobuje celé telo výživou a odvádza odpadové látky. Kvalitná krv je základom pre udržanie nastolenej harmónie vnútorného prostredia.

Jednoduchá strava

Ozdravný systém stravovania a nenásilne zvolený redukčný jedálniček sú veľmi jednoduché, v ktorých nie sú komplikované kombinácie jedál a potraviny sú z prvotných zdrojov. Zároveň je dodržaný biorytmus nášho tela.

Dodržiavanie princípov delenej stravy

Nie tá klasická delená strava, ktorú väčšina ľudí považuje za DIÉTU, že jeden deň máte čisto bielkovinový, druhý deň je sacharidový a tretí jete iba ovocie. Úplne postačí delená strava v rámci jedného jedla. To znamená, že každý deň doplníte do tela všetky potrebné živiny ako sú bielkoviny, sacharidy a tuky. No nie v jednom jedle naraz.

BioRytmus tela

V tomto stravovaní je zohľadnený denný biorytmus ľudského tela, teda orgánové hodiny. Každý človek má 24 hodinový rytmus kedy spí, bdie, mení sa jeho telesná teplota, atď. Orgánové hodiny využívala už staroveká Čínska medicína. Každý z našich vnútorných orgánov sa raz za 24 hodín dostane do aktívnej činnosti a raz je v útlme. Preto sú samotné potraviny a ich kombinácie starostlivo zostavované, práve s ohľadom na denný biorytmus.