Brokolica výrazne ochraňuje ľudský organizmus proti voľným radikálom, toxickým a rakovinotvorným látkam. Brokolica obsahuje viac vitamínu C než citrusové plody. Obsahuje vitamíny E, B1, B2. je bohatá na beta-karotén a kyselinu listovú a z minerálnych látok na draslík, vápnik, fosfor a síru.

Cvikla obsahuje vápnik, fosfor, jód a železo, je krvotvorná. Je bohatá na látky s protirakovinovými účinkami. Dokonca, ak by ste si vedeli túto zeleninu dopestovať sami, odporúčam využiť jej listy na prípravu zeleninových šalátov, pretože sú vynikajúcim zdrojom vitamínov a minerálov. Cvikla pomáha pri infekcii dýchacích ciest, odstraňuje zápchu, lieči ekzémy a posilňuje vlasy.

Fazuľové struky majú vysoký podiel vlákniny, ktorá pôsobí ako kefka na naše črevá. Hlavne štíhli ľudia s vypuklým bruchom by ich mali čo najčastejšie konzumovať, aby odstránili nánosy nestrávenej potravy zo stien čriev. Struky sa používajú v ľudovom liečiteľstve ako antidiabetikum, takže znižujú obsah cukru v krvi. Ich hlavné pôsobenie je však močopudné.

Mrkva čistí žalúdok a črevá, pôsobí močopudne, podporuje peristaltiku čriev, zvyšuje produkciu krvi, dodáva energiu mozgu, znižuje cholesterol, chráni zrak a zubnú sklovinu. Je vynikajúcim zdrojom energie pri stavoch vyčerpanosti. Obsahuje vitamíny A, C a B, betakarotén, železo, meď, vápnik, draslík a sodík.

Cuketa alebo aj tekvica obsahuje bielkoviny, sacharidy a vitamíny thiamin, riboflavin, vitamín A. Významný podiel tvorí vláknina, ako som už spomínala vyššie, vláknina má významný podiel pri čistení zažívacieho traktu a udržiava v dobrej kondícii naše črevá. Z minerálov obsahuje cuketa zinok, vápnik, fosfor, horčík a draslík, meď.

Kaleráb má vysoký obsah vitamínov B, C, z minerálov železo, horčík a mangán. Takisto obsahuje draslík, ktorý má prirodzene odvodňujúce účinky. Spevňuje pokožku a vlasy, zabezpečuje energiu a vitalitu, posilňuje imunitný systém, stimuluje okysličenie a dýchanie buniek, posilňuje srdce, zlepšuje náladu, pomáha prekonávať stres.

Špenát znižuje hladinu cholesterolu, pomáha pri liečbe bradavíc, kurích ôk, je účinný pri popáleninách, zápaloch slizníc v hltane, ústach a žalúdku a pri žalúdočných vredoch. Okrem toho znižuje riziko vzniku kŕčových žíl, kardiovaskulárnych chorôb a pôsobí proti lámavosti vlasov a nechtov. Obsahuje veľké množstvo antioxidantov, ktoré dodávajú pleti elasticitu.

Paradajky patria medzi potraviny s vysokým obsahom antioxidantov, vitamínov A, B a C. Odporúčam konzumovať dozreté (pokiaľ máte možnosť, dopestujte si vlastné, na slniečku dozreté paradajky). Obsahujú melatonín – budete dlho mladí a plní energie.

Zeler je bohatý na vitamíny a minerály a je to silný antioxidant.

Hrášok obsahuje vysoké množstvo vlákniny, ktoré má silu efektívne podporovať trávenie a zbavovať telo jedovatých látok. Obsahuje jedinečnú kombináciu horčíka a zinku, ktorá je výnimočne dôležitá pre nastávajúce mamičky. K tejto účinnej dvoj kombinácii si navyše pripočítajte vitamíny zo skupiny B, C, E, kyselinu listovú, karotén, stopové prvky fosfor, kremík, mangán a biotín.

Banány mi chutia, keď sú zrelé. Tie s malými hnedými škvrnkami sú na trávenie najlepšie. Majú vysoký obsah vitamínov A, C, D, a E. Minerály železo, fosfor, vápnik, meď, síru, horčík a draslík.

Kivi sú vynikajúci zdroj vitamínu C. Ten je silným antioxidantom, dodáva telu dobrú náladu, zabraňuje zápalom, veľmi dobre pôsobí na stav našej pleti a pokožky. Čo je ale najdôležitejšie, významne sa podieľa na absorpcii železa z potravy, pomáha pri detoxikácii a odbúravaní ťažkých kovov z tela. Zabezpečuje zvýšené spaľovanie tukov na získanie energie prostredníctvom syntézy karnitínu.

Grepfruit vytvára v tele zásaditú reakciu, tak vyrovnáva prekyslenie, a odstraňuje zápchy. Neodporúčam žiadne, ani 100%, konzervované džúsy. Urobte si vlastnú, čerstvú, domácu šťavu. Grep obsahuje C vitamín, a z minerálov je to vápnik, fosfor a draslík. Túto šťavu si dajte ráno na lačný žalúdok.

Pšeno má vyvážený pomer bielkovín, tukov a sacharidov a pomáha spaľovať tuk. Pred varením ho sparte vriacou vodou a dokonale prepláchnite studenou vodou. Je vynikajúcou obilninou pre ľudí trpiacich celiakiou, pretože neobsahuje lepok.

Pohánka je zdrojom rutínu, ktorý podporuje pevnosť ciev, je vynikajúcim liekom na kŕčové žily, pomáha pri krvácavosti ďasien, hrubého čreva, hemoroidov. Je významný v prevencii náhlych mozgových príhod a srdcových príhod.

Zeler je bohatý na vitamíny a minerály a je to silný antioxidant.

Morská treska je okrem nenasýtených mastných kyselín bohatá na jód. Mala by sa stať súčasťou jedálnička hlavne žien so spomalenou činnosťou štítnej žľazy.

Jogurt, keď je čerstvý, je zásaditý. Časom sa však stáva kyslím a vďaka baktériám je ľahšie stráviteľnejší ako mlieko. Tieto baktérie blahodárne pôsobia na črevnú flóru, a taktiež pomáhajú pri vstrebávaní rôznych telu prospešných živín. Prekysľujúci účinok jogurtu vyrovnáme pridaním mandlí a medu, lebo mandle sú jedinými zásaditými orechmi a med je jediným zásaditým sladidlom.

Bryndza vďaka vysokému obsahu vápnika spočíva v prevencii osteoporózy a civilizačných ochorení. Mliečne baktérie hrajú veľkú úlohu pri regulácii imunitného systému, a tým aj prevencii alergických reakcií. Vynikajúce výsledky sú aj pri znižovaní vysokého cholesterolu.

Zázvor pomáha tráveniu a spaľuje tuk. Pri nádche, chrípke a kašli je priam zázrakom. Ak si pripravíte čaj z čerstvého koreňa budete ľahšie vylučovať hlien.

Med je liek. Je to okamžitý zdroj energie a organizmus ho vstrebáva bez zbytočného zaťaženia tráviaceho ústrojenstva.

Škorica čistí krv, pomáha ochabnutým črevám (k tomu dochádza u žien, ktoré často užívajú čaje a lieky s laxatívnym účinkom), je lipotropná.

Kurkuma: je korenie, ktoré čistí krv a vylučuje nahromadené plyny. Ľudia, ktorí majú problém s pečeňou, by si mali toto korenie pridávať do jedál častejšie.