V prvom rade je potrebné si uvedomiť, že si ľudia vysvetľujú, čo to diéta je od začiatku zle. Diéta je krátkodobá zmena stravovania (nie stravovacích návykov), vďaka ktorej chceme šetriť niektorý vnútorný orgán, aby sa zregeneroval. Diétu nie je možné držať aby ste natrvalo schudli, pretože na to nie je stavaná. Určite to poznáte, zistia vám problém so žlčníkom a doktor vám naordinuje diétu so zníženým obsahom tuku a musíte vylúčiť ťažšie, mastné jedlá. Toto je pravá diéta.

Nechcem povedať, že by diéty na chudnutie nefungovali, práve že áno, no vždy nastane ten „zákerný“ Jo-Jo efekt. Je to preto, že keď sa snažíte schudnúť za mesiac 10kg aby ste sa zmestili do plesových šiat alebo vyzerali v bikinách dobre, tak spoločne s tukom strácate cennú svalovú hmotu = preto ten rýchly pokles váhy. Sval je miesto, kde sa ukladá prijatý cukor zo stravy, ktorý nám slúži ako zdroj energie. Pokiaľ prijímame väčšie množstvo cukru (nie iba sladkosti), než je schopné naše svalstvo využiť, telo zmení cukor na tuk. Kvôli tomuto procesu sú diéty na rýchle chudnutie také nebezpečné. Pretože po skončení takejto diéty vrátime k podobnému stravovaniu, prijatý cukor zo stravy sa nemá kam uložiť (už nemáme dostatok svalovej hmoty), takže sa ukladá hneď vo forme tuku. Teda nastáva JoJo efekt, teda rýchly nárast váhy. Človek je na tom horšie ako pred tým. Nezabúdajte, že kilo tuku je 5x viac do objemu, než pracne nabraté kilo svalovej hmoty.

Takže ak budete pozerať nejakú novú diétu zamyslite sa nad tým, či to stojí za to. Skúste ísť radšej pomalšou ale bezpečnejšou cestou postupnej zmeny. Odmenou pre vás bude to, že výsledok bude trvalý.